אימון אינטרוולים

אימון אינטרוולים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest

בעשורים האחרונים ניתן לראות ישראלים רבים מתאמנים במכוני כושר בבוקר לפני העבודה ובערב לאחר גמר העבודה, השמירה על כושר היא חשובה מאוד לבריאות הגוף והנפש, אך חשוב מאוד גם להתאמן נכון, להגדיר מטרות ולעבוד בצורה יעילה במכון על מנת להשיג את המטרות שהצבתם לעצמכם.

לאחרונה ניכר כי הישראלים גילו את היתרונות של אימון אינטרוולים המשפר פלאים את היכולת של הגוף לעלות את הקצב באימונים וגם את מספר החזרות בכל אימון.

מהו אימון אינטרוולים?

אימון אינטרוולים הנקרא גם אימון הפוגות, הוא אימון בהחלט מאתגר, אך זהו אימון מצוין המביא אתכם ליכולת גופנית גבוהה יותר, ולתוצאות מעולות.

באימון אינטרוולים של ריצה לדוגמא אתם מחלקים את הריצה למקטעים של מהירות גבוה מהרגיל וביניהם מקטעי התאוששות. המטרה של אימון אינטרוולים היא לבצע את אותו חלק מהיר שוב ושבו ללא ירידה בקצב גם לאחר שצברנו עייפות ברגלים. על ידי אימוני אינטרוולים נוכל לרוץ מהר בסופו של התהליך ונשפר גם את מהירות הריצה והמרחק וגם את סיבולת לב ריאה של הגוף.

אימן הפוגות הוא אימן בעצימות גבוה ולמחרת האימון קרוב לוודאי שתרגישו התכווצויות בשרירי הרגלים. תגובה זאת היא רגילה לגמרי, מאחר ואימוני אינטרוולים יוצרים עומס גדול על השלד, על המפרקים ועל השרירים.

נדרש להתחיל באימוני אינטרוולים לאחר תקופת חיזוק ובנייה, וביסוס של ריצה למרחק קילומטרים מספק וגם אימוני עליות, אימוני מדרגות ואימוני כוח בהתאם.

ראו עוד: אימון ab

מהם היתרונות של אימוני הפוגות?

לאחר שתסיימו סדרה של אימוני הפוגות, תוכלו לצפות לשיפור המדדים הפיזיולוגיים, לשיפור טכניקת הריצה שלכם, לשיפור הסיבולת, ולהשגת המטרה של שיפור מהירות הריצה שלכם

אילו סוגי אימוני הפוגות קיימים?

ניתן לבחור בסוג אימוני הפוגות ממבחר מוצע וכדאי להתייעץ עם מדריך כושר ולהתאים את האימון המתאים לכם ביותר. אימוני הפוגות מתחלקים לסוגים הבאים:

אימוני הפוגות עצימות, אימונים בעצימות גבוהה ביותר, לרוב מעל סף חומצת החלב, ובאימונים אלו עובדים על מסלול אנ-אירובי, בו רצים למרחק קצר של 400 עד 800 מטר, במספר חזרות גדול 8-12 חזרות, עם מנוחות של 2-5 דקות.

מהם אימוני הפוגות נרחבות?

אימוני הפוגות נרחבות הם אימונים בעצימות גבוה, סביב סף חומצת החלב וקצת מתחת לה. באימונים אלו רצים למרחק גדול יותר של 800 מטר ועד 3000 מטר, עם מספר חזרות קטן יותר של 6-8 חזרות ועם מנוחות קצרות של 1-3 דקות.

מהן ההוראות לבחירת אורך אינטרוולים?

את אורך האינטרוולים באימון שלכם תוכלו לבחור על פי ההוראות הכלליות הבאות:

200- 400 מטר: שיפור מהירות לריצות של עד 5 קילומטר ושיפור טכניקת ויעילות הריצה.
400-1000 מטר: שיפור מהירות לריצות ארוכות של 10 קילומטר
1000-3000 מטר: שיפור המהירות למרחקים ארוכים של חצי מרתון ומרתון, וגם התמודדות מנטלית עם מרחקים ארוכים.

לחצו על הקישור >> מכון כושר רמת גן על מנת לחזור לעמוד הראשי של האתר

רוצים להרשם?

מלאו פרטים וניצור קשר בהקדם.