תוספי תזונה וחטיפי חלבון אחרי אימון

תוספי תזונה וחטיפי חלבון אחרי אימון
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest

מתי כן צריך לצרוך תוספי תזונה וחטיפי חלבון אחרי אימון

כל מי שמתאמן בחדר כושר מכיר את הדילמה – האם כדאי לספק לגוף גם תוספי תזונה ובפרט חטיפי חלבון. דבר אחד ברור ובטוח: תזונה נכונה היא מרכיב הכרחי בשגרת אימונים אפקטיבית באמת, ובעצם בסיס לחיים עם איכות גם למי שלא מתאמן. על-מנת להחליט אם התזונה צריכה לכלול גם תוספת חלבון ותוספים נוספים כדאי לקחת בחשבון את השיקולים הבאים.

מתי אתם יכולים לאכול ארוחה מסודרת אחרי האימון?

ישנם שלושה דגשים חשובים לגבי הארוחה אחרי אימונים:

  1. מסת שריר מבוססת על חלבונים, וכדי שהבנייה תהיה מקסימלית חשוב שהחלבונים יהיו זמינים לגוף מיד אחרי אימון. מרכיב חיוני זה בתזונה גם תורם להתאוששות, לשיקום רקמות שריר שנפגעו ולמניעת כאב. הכמות המומלצת היא 1.5-1.8 גרם חלבון לכל קילוגרם של משקל הגוף כשמדובר על אימונים “רגילים”, ו-2.5-3 גרם חלבון לכל קילוגרם כשהמטרה היא פיתוח גוף.
  2. העמסת חלבונים בלבד אינה יעילה. התוצאות הטובות ביותר מתקבלות כשאוכלים ארוחה מאוזנת שכוללת גם פחמימות וגם חלבונים, ביחס של 1 ל-3 או 1 ל-4 (לטובת הפחמימות, כמובן). כמו כן כדאי מאוד להעדיף שומנים בריאים ועם מינימום שומן רווי או שומן מהחי.
  3. טיימינג – מחקרים עדכניים גילו שיש חשיבות רבה מאוד לתזמון צריכת החלבונים אחרי כל אימון. למעשה, ככל שחולף זמן רב יותר בין סיום הפעילות הגופנית לבין צריכת החלבון, כך התרומה שלו למסת השריר פוחתת. ההבדל עשוי להיות דרמטי: קצב בניית מסת השריר אחרי שעתיים נמוך פי 8 מקצב פעולה זו מיד אחרי האימון. בהתאם ההמלצה כיום היא לצרוך חלבונים ופחמימות בכמויות ובמינונים הנ”ל תוך 45 דקות לכל היותר מסוף האימון.

אם אתם יכולים לאכול ארוחה מסודרת שעומדת בכללים הנ”ל כבר חצי שעה אחרי האימון, כך שתוכלו גם לסיים אותה לפני שחלון ההזדמנויות נסגר – זוהי כמובן אופציה טובה מאוד. אם לא, חטיפי אנרגיה הם הפתרון הנכון בשבילכם.

כמו כן, חטיפי חלבון מומלצים הם אלה שמכילים לפחות 20 גרם חלבון, כמות מספקת של פחמימות ומינימום סוכר, נתרן ושומן.

העלאה במשקל

גם במצבים שבהם המטרה העיקרית של הביקורים במכון הכושר היא העלאת משקל הגוף (כשכמובן ישנם גם רווחים נוספים ובהם חוסן פיזי ונפשי, הרגשה טובה יותר ועוד), מומלץ לשקול שימוש בחטיפי חלבון.

במקרים אלה החטיפים המתאימים הם אלה שמכילים כמות גדולה יחסית של פחמימות. עדיין נדרשת הקפדה על מינימום שומן, כדי שהגוף יגדל באופן מחמיא.

פתרונות לספורטאים

מי שעוד יכול להיתרם מאוד מחטיפי חלבון ותוספי תזונה הם ספורטאים, שהצרכים שלהם רבים יותר בהשוואה למתאמנים “רגילים”. ישנו מגוון רחב של תוספי תזונה בטבע קסטל וחשוב להתאים את התוסף לסוג הפעילות הספורטיבית. לדוגמה חומצת אמינו בשם ל-ארגינין (L-Arginine) תורמת רבות להתאוששות מיטבית אחרי אימונים אינטנסיביים ותחרויות, ומתאימה גם למי שמתאמן בחדר כושר.

רוצים להרשם?

מלאו פרטים וניצור קשר בהקדם.