תוספי תזונה שכל מתאמן מעל גיל 50 חייב להכיר

תוספי מזון
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest

מהם תוספי תזונה שכל מתאמן מעל גיל 50 חייב להכיר

אם גם אתם חציתם את גיל החמישים בוודאי למדתם להבין שניתן ליהנות מיתרונות רבים של החיים, שכן הילדים גדלו, הקריירה שלכם מבוססת ויש לכם יותר זמן ליהנות מהחיים. אך בכדי ליהנות מהחיים חשוב שתתאמנו באופן קבוע ותספקו לגוף שלכם את אותם תוספי תזונה להם הוא זקוק.

הגוף עובר שינויים – חובה לעזור לו

מסביבות גיל ארבעים, הגוף מתחיל לעבור שינויים ורובינו מתחילים לחוש שהגוף לא מה שהיה ונדרש מאמץ לשמור על משקל וכושר. מגילאי החמישים הגוף עוברים שינויים הורמונליים ופיזיולוגיים רבים אשר גורמים למערכות הגוף להיחלש באם לא מחזקים אותם כראוי על ידי פעילות גופנית ודבר נוסף וחשוב אותו יש לדעת הוא שהגוף כבר אינו מנצל כראוי את המזונות אותם אתם אוכלים, דבר אשר משפיע באופן ישיר על המינרלים והויטמינים אשר נספגים בגופכם. כל אלו  מובילים למסקנה אחת: מגיל חמישים חשוב להקפיד לצרוך תוספי ויטמינים ומינרלים, כמו למשל ויטמין 12-B וויטמין D  ואם אתם מתאמנים אז חשוב ליטול גם את אותם תוספי תזונה שיעזרו לגופכם לשמור על העצמות והשרירים.

חשיבות תוספי התזונה למתאמנים

תוספי תזונה יכולים להיות ויטמינים, מינרלים, רכיבים צמחיים, חומצות אמיניות, אנזימים ועוד. תוספי התזונה אינם צריכים אישור של המדינה לגבי בטיחותם והם אינם אמורים לרפא מחלות קיימות. המטרה העיקרית של תוספים אלו היא לספק לגופינו את אותם רכיבים תזונתיים אותם הוא אינו מקבל במידה מספקת בגילאי החמישים. בנוסף, בגילאים אלו חשוב מאוד לגשת לדיאטנית וזאת על מנת שתתאים לכם תפריט תזונתי המתאים לכם ולהקפיד על פעילות גופנית סדירה, כמו למשל הליכה, שחייה, התעמלות המיועדת לבניית העצם המחזקת את כושר היציבה, משפרת את הכוח של שרירי הגוף ומשפיעה באופן חיובי על צפיפות העצם, יוגה, טאי צ’י וכמובן אירובי אשר מפעיל קבוצה גדולה של שרירים, תורמת לשמירה על המשקל והאיזון הנפשי.

תוספי תזונה חשובים למתאמנים בגילאי 50+

בגילאי החמישים יש נטייה לחוסרים התזונתיים הבאים ולכן חשוב לצרוך תוספי תזונה שישלימו את החסר:

  • סידן – בעשור זה אנשים מתחילים להרגיש את המחסור בסידן, חוסר אשר יכול לגרום לדילול העצמות והאצת אוסטיאופורוזיס. חשוב ליטול סידן אשר מסייע בבנייתן של עצמות הגוף ומונע התפתחות של שברים ומחלות שונות בגוף. בשנים האחרונות רבים נוטלים כדורי דנסיטי הסידן האמורפי אשר נספגים בגוף פי שניים ויותר מסידן רגיל.
  • מגנזים – אנשים בגילאי החמישים חווים פעמים רבות חוסר במגנזיום. תפקידו של המגנזיום הינו לעזור בבניית החלבונים בגוף ולתפקודם התקין של השרירים. מחסור במגנזיום יוכל להוביל לבלבול ולחולשת שרירים.
  • ויטמינים – ככל שהגיל עולה כך רמת הספיגה של 12-B במערכת העיכול, יורדת. לכן, חשוב שתשלימו את החסר וכמה שיותר מהר, שכן מחסור בויטמין מסוג זה יכול להוביל לעייפות וכן טשטוש בראייה. ויטמין נוסף אותו חשוב לבדוק בבדיקות הדם הוא ויטמין D, בגילאי חמישים ומעלה היכולת של הגוף לייצר את הויטמין בעת חשיפה לשמש, יורדת ולכן חשוב להשלים את החסר, שכן ויטמין זה מסייע לספיגת הסידן בעצמות.

אז שיהיה אימון מוצלח ומלא בריאות!

 

רוצים להרשם?

מלאו פרטים וניצור קשר בהקדם.